WAŻNE: Strona wykorzystuje pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

Ambasadorzy Stadionu Śląskiego
Ambasadorzy Stadionu Śląskiego
Witold Bańka i Krzysztof Kaliszewski Ambasadorami Stadionu Śląskiego oraz Marki Śląskie.

Listy intencyjne w tej sprawie podpisano w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego. Zarząd reprezentowali marszałek Jakub Chełstowski i wicemarszałek Wojciech Kałuża, natomiast Stadion Śląski reprezentował prezes Jan Widera. W najbliższym czasie zostanie także przedłużona umowa o współpracę z Anitą Włodarczyk, jednak ze względu na rehabilitację, mistrzyni nie mogła być obecna w trakcie spotkania.

-To kolejny krok w budowaniu marki województwa w kontekście gospodarczym i sportowym. Stawiamy sobie ambitne cele, chcemy być regionem, który przyciąga duże wydarzenia, stąd propozycja współpracy z przewodniczącym Światowej Agencji Antydopingowej Witoldem Bańką, ale również dwukrotną mistrzynią olimpijską Anitą Włodarczyk i jej trenerem Krzysztofem Kaliszewskim. Zdecydowaliśmy się kontynuować tę współpracę, bo tegoroczne działania potwierdziły, że wspólnie możemy osiągnąć więcej, zarówno w sporcie, jak i w promowaniu zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski.

Celem organizacji programu jest promocja regionu, jako miejsca sprzyjającego rozwojowi sportu, gospodarki i kultury fizycznej w celu zwiększenia atrakcyjności województwa i jego instytucji, szczególnie Stadionu Śląskiego. W ramach wspólnych działań planowana jest m.in. organizacja spotkań zachęcających do uprawiania sportu z młodzieżą i seniorami, organizacja eksperckich konferencji, paneli dyskusyjnych, promocja Stadionu Śląskiego oraz sportowej Marki Śląskie w mediach społecznościowych i w czasie międzynarodowych spotkań poświęconych sportowi, a także wykorzystanie wizerunku sportowców i osób związanych ze światem sportu w przekazie promocyjnym Stadionu oraz województwa.

-Mamy dwóch znanych już ambasadorów: mistrzynię Anitę Włodarczyk praz jej trenera Krzysztofa Kaliszewskiego, a dziś podpisaliśmy list intencyjny z panem Witoldem Bańką, który już od stycznia obejmie stanowisko Prezydenta Światowej Agencji Antydopingowej WADA. Co jednak istotne, jest on mieszkańcem naszego regionu, niesamowitą osobą w świecie sportu. Cieszymy się, że mamy ambasadorów, którzy podczas wyjątkowych wydarzeń będą promować zarówno Stadion Śląski, jak i cały nasz region – mówił po konferencji prezes Stadionu Śląskiego, Jan Widera.

-Dziękuję, że możemy razem z Anitą Włodarczyk kontynuować tę współpracę w komfortowych warunkach. Spędziliśmy dużo czasu jeżdżąc po regionie, promując lekkoatletykę i zdrowy tryb życia, a także Stadion Śląski, który jest znakomitym obiektem i głęboko wierzę, że ma szansę na organizację lekkoatletycznych Mistrzostw Europy. Chcemy wspólnie tworzyć sportowe fundamenty i umacniać markę województwa – tłumaczył Krzysztof Kaliszewski.

Przewodniczący Światowej Agencji Antydopingowej Witold Bańka został nowym ambasadorem Stadionu Śląskiego. Będzie on wspierał również województwo śląskie w aspekcie gospodarczym.

-Pochodzę ze Śląska i kocham ten region, dlatego dziękuję za możliwość współpracy. Jej celem będzie promocja regionu, reprezentowanie go podczas wydarzeń o charakterze gospodarczym i sportowym oraz przyciąganie do regionu nowych wydarzeń. Przykładem może być zorganizowana w Katowicach Światowa Konferencja Antydopingowa, która była znakomitą okazją do promocji województwa. Pokazaliśmy piękny, gościnny i otwarty Śląsk i chcemy to kontynuować– mówił Witold Bańka.

Szczegółowe zasady realizacji programu Ambasador Marki Śląskie 2020 zostaną określone w odrębnej umowie.

Źródło: slaskie.pl